ارایه خدمات نوین سلامت به 16 هزار نفر در مراغه

ارایه خدمات نوین سلامت به 16 هزار نفر در مراغه

مراغه - ایرنا - معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به ارائه خدمات نوین سلامت در مراکز بهداشتی این شهرستان گفت: از ابتدای دی ماه سالجاری تاکنون 16 هزار نفر از جمعیت بالای30 سال این شهرستان از این خدمات بهره مند شده اند.

 

احمد مجتهدی  افزود: این طرح در راستای طرح تحول سلامت و نیز برنامه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر در این شهرستان اجرا شده است.
وی ادامه داد: خدمات نوین سلامت در دوره میانسالی و سالمندی شامل ارزیابی الگوی تغذیه ای، فعالیت جسمانی، مصرف دخانیات، سلامت دوره باروری و یائسگی، سلامت روان، عوامل اجتماعی و خانوادگی موثر بر سلامت و بررسی بیماری های واگیر و غیر واگیر به مردان و زنان بالای 30 سال در مناطق شهری و روستایی ارائه شده است.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود قبل از پایان برنامه ششم توسعه، به 90 درصد از جمعیت هدف که 117 هزار نفر است، خدمات نوین سلامت ارائه شود.
وی با اشاره به اهمیت شناسائی به موقع بیماری های غیر واگیر گفت: این امر در شروع درمان زودرس و پیشگیری از ناتوانی ها و معلولیت ها بسیار مهم و تاثیرگذار است.
مجتهدی افزود: در راستای کاهش بار بیمارهای غیر واگیر، برنامه هایی بهداشتی از جمله ارتقا سلامت و ایراپن در این شهرستان همزمان با سراسر کشور انجام می شود.
وی ادامه داد: با انجام آزمایشات غربالگری، شناسائی به هنگام بیماری ها در بیماران و اقدامات درمانی به موقع، توانسته ایم گامی مهم در جهت کاهش بار بیماری های غیر واگیر در جامعه برداریم.
وی شناسائی به موقع بیماران را کافی ندانسته و آموزش جامعه در جهت خودمراقبتی و اجرای سایر برنامه های سلامت را به عنوان عوامل بسیار مهم در اجرای برنامه مراقبت های دوره میانسالی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 14 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 71 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 اسفند 1395برچسب:, | 13:12 | نويسنده : شهروند مراغه ای |